Du använder en Internet Explorer och vi stödjer inte längre den webbläsaren då den är alldeles för gammal och osäker. Se till att uppgradera till något bättre.

Forma framtidens hybrida arbetsplats med teknik som hjälpmedel

Våra arbetsplatser blir mer och mer flexibla vilket gör att tekniken spelar en avgörande roll för att kunna möjliggöra smidiga samarbeten och sömlös kommunikation även när medarbetarna befinner sig på olika platser.

Moderna och eleganta arbetsmiljöer med teknik som smälter in

En välkomnande, inspirerande och interaktiv företagsentré hjälper till att skapa ett starkt första intryck hos dina besökare! Unika visuella lösningar på displayer och videoväggar väcker nyfikenhet och ökar samtidigt intresset för organisationen. Här kan besökarna exempelvis se en kort presentationsfilm om företaget eller få information om dagens agenda. Med hjälp av en digital ankomstregistrering kan besökaren direkt registrera sin ankomst och få en snabb anvisning om vart mötet kommer hållas med hjälp av Wayfinder, samtidigt som du får en avisering om att ditt besök har anlänt.

Digitala arbetssätt som möter dagens krav på teknik

Videomöten har fått en allt större roll i vardagen och idag kan vi arbeta oavsett vart vi befinner oss. Därför är det viktigt att erbjudas möjligheter till god kommunikation oavsett om du är på kontoret, hemma eller på resande fot. Med en portabel och smart kamera med autozoom och inbyggda mikrofoner får du ultimat lösning som gör att du kan delta på ditt möte vart som helst utan att kompromissa med varken ljud- eller bildkvaliteten.

I mötesrum med ett komplett video- och konferenssystem får du en allt-i-ett bordsenhet för BYOD-enheter eller med integrerade klienter som gör det enkelt att ansluta till ditt möte utan behov av en dator. Med en trådlös anslutning kan mötesdeltagarna använda sina mobila enheter för att dela med sig av innehåll eller starta en presentation utan att behöva krångla med att koppla in några sladdar. Här kan du även addera smarta funktioner anpassade efter företagets behov genom att integrera mötesrummets teknik med ett styrsystem. Från en och samma enhet startar du systemet, släcker belysning, justerar volymen eller ventilationen. Här är det endast fantasin som sätter gränserna!

Vi känner inte till vilka cookies youtube.com använder och vi kan därför inte visa innehållet. Prova att uppdatera sidan, om problemet kvarstår, hör av dig till partnerzon@specialelektronik.se för att få hjälp.

Flexibla och funktionella mötesrum hjälper er att fokusera på rätt saker

I större mötesrum och styrelserum är det många beslut som ska fattas och det är viktigt att tekniken är enkel och intuitiv att använda så att den inte tar upp någon dyrbar tid! Här är ljudkvaliteten viktigt, och med rätt ljudsystem blir det enkelt för alla att göra sin röst hörd, mikrofonen följer den som talar så att ljudnivån och talklarheten alltid är densamma oavsett vart personen befinner sig i rummet. Detta eliminerar även behovet av flera enheter och skapar en snygg och diskret installation. Välj själv om mötet ska vara insynsskyddat eller inte, med ett digitalt insynsskydd kan du med en enda knapptryckning förvandlat mötesrummets glaspartier från klarglas till frostat.

Vi känner inte till vilka cookies youtube.com använder och vi kan därför inte visa innehållet. Prova att uppdatera sidan, om problemet kvarstår, hör av dig till partnerzon@specialelektronik.se för att få hjälp.

Effektivare arbetsplats med enkla och tydliga bokningssystem

För organisationer med många mötesrum kan det ibland vara svårt att få en tydlig överblick över vilka rum som är lediga. Med en bokningspanel som signalerar rummets status genom LED-belysning i olika färger är det enkelt för personalen att se tillgängliga rum även på håll. Bokningspanelen är självklart integrerad med din och företagets kalender och det går även att boka mötesrummet direkt på plats. På displayen visas information om vem som bokat rummet, hur länge det är bokat samt kommande bokningar. Naturligtvis går det även centralt att läsa ut värdefull statistik över rummets användning till exempel bokningsbeteenden och hur många personer som vistas i rummet vilket kan hjälpa er att nyttja era mötesrum på ett smartare sätt.

Innan ett möte börjar förbereds rummet automatiskt genom att exempelvis tända belysning, starta skärmen, höja eller sänka temperaturen beroende på väder. Efter avslutat möte känner närvarosensorerna av när alla deltagare lämnat rummet och återgår till ett mer energieffektivt läge.

Inspirerande samarbeten i kreativa och smarta arbetsmiljöer

Med rätt teknik och digitala verktyg skapas goda förutsättningar för välfungerande och inspirerande arbetsmiljöer. I kreativa mötesrum kan personalen interagera och presentera sina idéer på ett enkelt och smidigt sätt, oavsett om de är i rummet eller på distans. Med en digital whiteboard kan deltagarna snabbt ladda upp olika filer och dela skärm med sina kollegor. Anteckningar görs direkt på skärmen som sedan kan sparas och skickas till mötesdeltagarna via e-post.

Det finns många fördelar med en god arbetsmiljö

För att upprätthålla en god arbetsmiljö där personalen trivs och mår bra är det många faktorer att ta hänsyn till. Belysning kan bland annat påverka dina medarbetares välmående och prestation. Rätt belysning kan bidra till ökad koncentration, produktivitet och lägre sjukfrånvaro. Med belysningsstyrning och utomhussensorer kan belysningen exempelvis regleras baserat på faktiska väderförhållanden. Detta gör att ljuset aldrig upplevs som påfrestande eller för skarpt även på mulna och mörka dagar. För årets varmare dagar går det även att automatisera markiser för att stänga värmen ute och skapa ett mer behagligt inomhusklimat.

Smarta lösningar får oss att göra mer hållbara val. Att ha funktioner som klimatstyrning, säkerhet, larmhantering, rapporter och underhåll samlade i ett och samma system gör att du kan övervaka, hantera och kontrollera all teknik i en byggnad, både centralt och globalt, från en enda instrumentpanel. Här finns det inga begränsningar för att ditt företag, stort som litet, ska kunna öka effektiviteten och sänka era kostnader!

Låter det intressant?

Vi kontaktar dig gärna för att prata om hur dina behov ser ut.

Tommy Dahlin
Säljare ProAV Göteborg

054 444 2062

tommy.dahlin@specialelektronik.se